Sunday, September 11, 2011

梁文福- 细水长流: after I posted it at a recent reunion photo

Thanks Cindy for putting this up at your page. What nostalgic beauty.

Here a quickie translation from Cindy in EL:

It's abt the river of friendship that flows iinto hearts and how friends share dreams, times of youth, give support to one another in good times and bad. A harmonica that is given as a surprise birthday present becomes a symbol of affirmed longlasting friendship. Long after they have gone separate directions in life, they never forget how its sounds used to free their minds and when they meet again, they yearn to hear the harmonica played, like old times.



 And then I found a beautiful voice to sing it too. I posted this one at an old reunion photo.

 

 Just showed them to wifey and she found on the same YouTube page this wonderful song by the same guys.

  Update: the next morning, I found the lyrics

年少时候谁没有梦
无意之中你将心愿透露
就在你生日的时候我将小小口琴送
最难忘记你的笑容

友情的细水慢慢流流进了你我的心中
曾在球场边为你欢呼你跌伤我背负
夜里流星飞渡想象着他日的路途
晚风听着我们壮志无数

年少时候谁没有愁
满腔愤慨唯有你能听得懂
每当我失意的时候你将那首歌吹奏
琴声悠悠解我情愁

岁月的细水慢慢流流到了别离的时候
轻拍你的肩听我说朋友不要太惆怅
霓虹纵然再嚣张我们的步履有方向
成败不论切莫将昔日遗忘

多年以后又再相逢
我们都有了疲倦的笑容
问一声我的朋友何时再为我吹奏
是否依旧是否依旧
岁月的细水慢慢流流到了别离的时候
轻拍你的肩听我说朋友不要太惆怅
霓虹纵然再嚣张我们的步履有方向
成败不论切莫将昔日遗忘
多年以后又再相逢
我们都有了疲倦的笑容
问一声我的朋友何时再为我吹奏
是否依旧是否依旧
人生的际遇千百种但有知心长相重
人愿长久水愿长流年少时候

No comments:

Post a Comment